3 aug. 2011

Spansk Tortilla & Förändring på bloggen

Tseena! Idag åt jag en spansk tortilla till morgonmål, egentligen borde man ha potatisar i den men det hade inte jag. Men hursomhaver för de som inte vet vad det är så är det typ en ägg-omelett med fyllningar.
Jag kommer att ändra lite min blogg, kommer inte att ladda upp bilder steg för steg, utan laddar upp bild på slutresultatet och så receptet under bilden. På så sätt kommer jag att ladda upp oftare!
Men om ni nu vill att jag ska fortsätta ladda upp bilder steg för steg så kommentera gärna så att jag vet.



Spansk tortilla med paprika,skinka & lök:
(1 portion)

1. Vispa 1-2 ägg lätt med ungefär 4-5 msk mjölk, tilsätt salt och peppar efter smak.
2. Sätt på plattan på medium-high och stek ca. 3-4 msk paprikabitar, 3-4 msk  skinka i klippta små bitar och 3-4 msk
lök i en liten stekpanna med höga kanter tills paprikan börjat mjukna.
3. Tillsätt äggsmeten och sätt plattan på låg-medium (3-4).4. Sätt lock på stekpannan och stek i tills ytan har stelnat (ca 10-15 minuter).
5. Vänd tortillan på en tallrik med undersidan uppåt. 

Paprika, skinka och lök var de ingredienser som jag hade men det går att göra tortillan med vilka ingredienser man vill!

Inga kommentarer: