27 aug. 2011

Pätkismuffins!

Jättegoda pätkismuffins. Jag gjorde ett misstag och täckte inte över pätkisbiten så kom ihåg att göra det. Men jag dubblade receptet som jag tog härifrån.




















12 st stora, 15-20 st mindre

1 Pätkis Mini Bites påse
150 g margarin
1 ½ dl socker
2 ägg
3 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 ½ msk kakao
1 ½ dl mjölk eller grädde

Sätt ugnen på 225 grader.
Skär ½ påsen av pätkis i grova smulor, spara de andra som muffinsarnas "hjärta".
Vispa margarinet och sockret. Tillsätt äggen ett i taget. Blanda de torra ingredienserna och tillsätt i smör-äggsmeten tillsammans med mjölken/grädden. Tillsätt slutligen pätkissmulorna. Sätt lite av degen i muffinsformar, sätt på en pätkisbit (jag satt en halv), och täck med mera deg. Sätt in i ugn 12-15 min. Låt svalna.

Inga kommentarer: